Abuzuri ale furnizorilor de energie electrica


In ultima perioada am intalnit o situatie care are un caracter de interes relativ general, fiecare dintre noi putand fi pusi la un anumit moment dat fata in fata cu masurile luate de catre furnizorul de energie electrica.

Reglementarea stufoasa formata din legi, hotarari de guvern si mai ales numeroase ordine ANRE care nu sunt accesibile foarte usor consumatorului casnic, precum si atitudinea detinatorului de monopol al furnizorului de energie, transforma uneori relatia furnizor – consumator intr-o relatie de stapan si sclav.

Unul dintre clientii mei a intampinat aceasta problema drept pentru care am fost nevoit sa ma deplasez in vederea efectuarii pocedurii de conciliere directa la sediul CEZ din Ramnicu Valcea. Las la o parte faptul ca omul de rand nu mai stie cui sa se adreseze in conditiile in care exista fel si fel de departamente si mai multe societati CEZ, respectiv CEZ Distributie, CEZ Romania, CEZ Trade Vanzare si poate si altele pe care nici eu nu le cunosc si ma rezum la a va spune ca, la sediu, in fata mea asteptau sa intre la „negociere” doi consumatori persoane fizice si un reprezentant al unei primarii din zona. Pentru toti cei ce eram acolo, problema era una si aceeasi : facturarea unor cantitati de energie enorme sub pretextul ca aparatele de masura (contoarele) erau defecte. Si pentru ca nu puteau fi defecte deoarece acest atribut al aparatului ar fi dus la raspunderea furnizorului, toate aceste situatii erau calificate de catre furnizor ca fiind „consum fraudulos”.

Situatia privita din afara avea un aspect tragicomic. In fata mea stateau un domn si o doamna de varste respectabile, pensionari, socati de cele ce li se intamplau. Batusera drumurile si ciocanisera in zadar pe la fel de fel de usi, intreband angajati ai furnizorului ce sa faca sa nu ramana pe intuneric si primind cu consecventa indicatia sa treaca pe la casierie si sa achite oricat li se pusese in vedere sa achite pentru ca ei sunt firma serioasa si nu pot gresi. Ori aceste sloganuri nu puteau fi inghitite de cei implicati si voi da un singur exemplu : una dintre persoane avea de plata suma de 1700 lei lunar calculata pe ultimele 6 luni (deci 10.200 lei). De ce? Foarte simplu. Pentru ca angajatii CEZ au stabilit ca doamna pensionar care locuia intr-un apartament de 2 camere trebuia sa plateasca – conform procedurilor – o cantitate de energie calculata la toti receptorii (tot ce consuma curent) pe care ii avea in casa, indiferent daca acestia sunt conectati sau nu. Ghinionul domniei sale a fost ca fiica acesteia se muta intr-o casa noua si depozitase la mama sa mai multe electrocasnice printre care si unele care aveau un consum mai mare. Chiar si asa 1700 lei lunar la pretul de 0,4 lei per kilowat inseamna un consum lunar de 4250 kw, respectiv de cca 6 kw pe ora non stop. Ma intreb daca angajatii CEZ si-au pus vreo secunda problema rezistentei instalatiei electrice la un asmenea consum.

Cei de la primarie erau si mai simpatici. La locatia unui imobil nefolosit unde arde noaptea un bec se facturase un consum de 1.100 lei pe luna pentru ca imobilul folosit ca si depozit in cauza adapostea mai multe aparate consumatoare de energie.

Bineinteles ca aceste calcule fusesera facute corect si au plecat de la sediu asa cum au venit. Idem si subsemnatul care ma prezentasem in principal pentru efectuarea unei formalitati fara de care nu puteam promova actiunea in instanta. E de prisos sa va povestesc motivarile penibile ale reprezentantilor care au culminat cu „asa a stabilit conducerea si eu nu am ce face”.

CE AR TREBUI SA STIE FIECARE :

In cazul in care aveti de-a face cu asemenea sustineri sau cand – analizand la rece consumul casnic raportat la consumul menionat de catre furnizor – constatati ca apar discrepante intre cele pretinse si cele observate, in mod rapid, cu respectarea unui termen de 10 zile de la data la care ati primit factura, va adresati fie ANRE fie furnizorului cu o plangere motivata, solicitand anularea facturii. Furnizorul are obligatia de a va raspunde iar daca nu va place raspunsul, nu ezitati sa-i actionati in instanta.

Singurul mare neajuns este acela ca – pana la solutionarea problemelor – care va dura ceva timp mai ales daca se ajunge la instanta de judecata, va trebui sa achitati facturile pentru ca furnizorul nu va avea nici un scrupul si va sista furnizarea pentru neplata facturilor. Cu toate acestea, cu titlu de despagubire, acesta e obligat in cazul in care a incasat incorect sumele pretinse la plata majorarilor de intarziere catre consumator la nivelul majorarilor pentru obligatiile fiscale. Aceasta reglementare face ca despagubirea sa nu fie deloc de neglijat.

Modalitatile de calcul in asemenea situatii sunt extrem de clare implicand verificari efectuate de institutul metrologic, rapoarte ale unor experti in materie si dispozitii legale destul de transante, toate acestea ducand furnizorul in situatia de a pierde o multime de dosare in fata instantei.

In final nu pot decat sa va sfatuiesc sa nu acceptati abuzurile si sa aveti curajul de a va impotrivi masurilor luate de catre furnizor in mod evident nelegal.

UPDATE : Suntem in 2014, inca suntem pe rolul instantelor cu acest litigiu insa instanta de fond, atat in prima solutie cat si dupa rejudecare, a admis actiunea, a anulta fcatura si a obligat CEZ Distributie la plata penalitatilor.

In ceea ce priveste factura achitata gresit, chiar daca sentinta a fost atacata, plata sumelor incasate gresit a fost returnata catre client, apelul vizand numai cuantumul penalitatilor.


~ de juleastefan pe August 19, 2011.

29 răspunsuri to “Abuzuri ale furnizorilor de energie electrica”

  1. Buna ziua! Parintii mei sunt intr-o situatie aproximativ similara: anul trecut, in urma unei regularizari, le-a venit o factura de plata pt consumul a 10000 kW, cca 4000 ron! Mama mea, o femeie respectabila de 71 de ani, bolnava de diabet, tiroida, osteoporoza, operata de cancer si restul bolilor pe care le are un batran care traieste in Romania, merge in audienta si intreaba un director de la Enel Energie cum e posibil ca 2 pensionari sa consume intr-o luna 10.000 kw la un apartament cu 3 camere? Dl recunoaste si el ca „e cam mult” si ii recalculeaza sa plateasca 400 ron, in conditiile in care ei dadeau citirea in fiecare luna si plateau cam 50 ron. In aceeasi zi, mama mea da in judecata S.C. Enel Energia S.A., castiga procesul in data de 10 mai 2011, iar azi, 06.06.2012 li se taie curentul! Va rog sa imi spuneti daca in cazul in care procesul este pe rol, Enel are voie sa sisteze furnizarea de energie electrica? Sotul meu a umblat azi cu mama mea care se simtea rau, peste tot: OPC, Politie, la sediul Enel (unde a trebuit sa faca scandal ca sa fie primit in audienta!) unde singurul lucru promis a fost ca „se va incerca” o rebransare in cursul zilei de maine, pe care o vom plati! Eu oricum nu ma voi opri aici! Intentionez sa dau din nou in judecata Enel, iar pe Penal, persoana care a decis sa lase fara frigider, in luna iunie, 2 pensionari bolnavi care au muncit o viata intreaga sa aibe o batranete linistita! Multumesc!

    • Daca – in cadrul procesului sau pe cale separata – nu ati solicitat si suspendarea deciziei de debransare, Enel avea dreptul sa va debranseze, chiar daca exista un litigiu pe rol.
      Este adevarat si ca – in cazul in care veti castiga – va puteti indrepta impotriva companiei / persoanelor responsabile in civil pentru despagubiri materiale si morale.
      In acest moment va sfatuiesc sa promovati o cerere prin care instanta sa oblige Enel la bransarea temporara a locuintei, pe cale de ordonanta presedintiala. In acest sens luati legatura cu un avocat.

  2. „Cu mare drag” descriu o situatie asemanatoare! Am un magazin si am inchiriat spatiul de la o persoana fizica. Contorul este pe numele unei societati apartinand proprietarului. Au venit cei de la ENEL au schimbat conturul si au decis ca e o diferenta mare intre ce se tarifa si ce s-a inregistrat de la ultima citire (aprox 10000). La verficare au spus ca s-a umblat in contor…Am refuzat semnarea PV de la deschiderea contorului, motivand ca nu pot sa fiu de acord cu ceva ce nu inteleg, cel mult semnez ca am participat la deschiderea aparatului. Peste 1 sapt vine o echipa Enel ” cu debransatul”…Circ si foame! Ne constrang sa platim cei 10000 („acum”), astfel incat sa nu ne taie curentul, urmand sa calculeze ei pe 6 luni… neinteresandu-i ca in spatiul acela nu a mai existat nimic pana in ianuarie cand am aparut noi….

  3. urmati procedura de contestare a facturii. faceti o expertiza electroenergetica. consultati un avocat. aveti sansa sa va recuperati banii inapoi cu penalitati de 0,1% pe zi.
    studiati legea energiei si standardul de furnizare a energiei electrice. le gasiti pe net.

    • Buna ziua,
      Si eu am o problema cu Enel si e tare ciudata,persoana fizica:
      Contract facut in 2000 (costuri bransare,BPM,contor pe disc etc platite de mine). Pe parcursul anilor pana in 2010 am platit de mai multe ori sume mari: 1000-3000 ron (consum,nu fac caz). In 2010 im schimba contorul magnetic cu unul digital (semnez procesul verbal dar fara instruire de citire). In 2013 imi am avut probleme cu siguranta generala din BPM dar pentru ca nu au avut compatibila mi-au pus o „patroana” fapt ce lasa usita de actionare (conform cu siguranta ce a fost inainte) a siguratei deschisa cateva grade fiind expusa intemperiilor. Daca tot au venit sa schimbe siguranta veche (stas deja) cu „patroana” i-am lasat sa citeasca si indexul iar suma a fost de 7000ron (nu stiu daca e consum real sau nu din 2010-2013). Raportat la problema am depus cerere de esalonare,cerere ce a fost inchisa fara motivatie..timp in care eu tot sunam sa intreb daca s-a dat vreun verdic si mi se spunea sa astept. Intr-un final am primit preaviz de debransare motiv cu care am aflat ca cererea mea de plata esalonata fusese inchisa,ocazie cu care am facut o noua cerere pentru care am primit termen de 6 rate si uite asa am depus o alta cerere pentru 24 luni.
      Problema este ca in ultima luna am platit aproximativ 300 ron factura curenta pe baza codului de bare dar banii s-au dus in sold fara aprobarea mea motiv pentru care viitoarea mea factura va fi: aproximativ 7200 ron sold si 600 ron factura curenta (adica 2luni desi eu am platit deja o luna). Nu inteleg sistemul…
      Sincer ma gandesc sa fac scandal mare si chiar sa apelez la unitatea de pompieri de care apartin ca sa verifice daca lucrarea facita de enel legat de „patroana” expusa intemperiilor imi va pune familia si bunurile in pericol in caz de ploaie,inghet etc prin risc de explozie al BPM-ului sau risc de scurt/incendiu.
      O parere se poate ?
      Multumesc

      • Dacă nu sunteţi de acord cu suma facturată, procedaţi la contestarea facturii. Aveţi o problemă mai compexă carenu poate fi soluţionată de la distanţă aşa că vă recomand să luaţi legătura cu un coleg avocat din zona dvs. Nu ştiu dacă ISU are competenţă să facă asemenea verificări dar puteţi cere. În cel mai rău caz o să vă refuze motivat.

  4. Buna ziua, situatia mea este mai absurda decat a tuturor! Eu am actionat ENEL in instanta la Judecatoria sector 1 –Sectia CIVILA. Am cerut anularea facturii. Instanta a solutionat prin sentinta CIVILA si mi-a respins cererea CA NEINTEMEIATA, aratand ca: “raportat la art. 46 C.Comercial si art. 6 din Legea 82/1991, factura fiscala este decat un document justificativ, care sta la baza inregistrarilor in contabilitatea furnizorului sau prestatorului si a cumparatorului, respectiv beneficiarului, ea fiind un mijloc de proba cu privire la operatiunea facturata, NEavand calitatea de act juridic, care sa trebuiasca sa indeplineasca cerintele art. 948 C.Civil (!). Factura fiscana NU este un act juridic, ci un simplu document fiscal, ce se intocmeste in scopul inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economico-financiare –asa cum rezulta din prevederile art. 6 din Legea 82/1991, fiind un mijloc de proba. Fata de natura facturii, asa cum este aceasta precizata in Legea 82/1991 si in legislatia fiscala, in general, precum si in art. 46 Cod comercial, instanta retine ca NU SE POATE SOLICITA constatarea nulitatii acesteia prin intermediul unei actiuni in justitie (!), eventualele critici privind continutul facturii putand fi invocate ca aparari vizand forta probanta a acesteia pentru pretentiile inscrise in document de emitentul sau. Pentru aceste considerente, instanta va respinge actiunea CA NEINTEMEIATA.”
    Am 15 zile sa fac recurs. Sunt avocat (dar am lucrat numai in penal si dreptul muncii) si tot nu stiu cum sa procedez in recurs, pt ca, daca motivarea este corecta, inseamna ca instanta trebuia sa respinga actiunea ca inadmisibila, nu ca neintemeiata. Dar asta nu-mi foloseste. Eu cred ca era competenta sectia comerciala, dar …este posibil ca, daca intemeiez recursul pe acest motiv sa mi se spuna ca repartizarea pe sectii este o chestiune adiministrativa….
    Daca puteti, va rog sa-mi dati si mie un sfat. Multumesc anticipat.

    • Temeiurile de drept inainte de intrarea in vigoare a Noului Cod de procedura civila si Codului civil erau : art.998-999 Cod civil, Legea 13/2007, HG 1007/2004 si Ordinele ANRE 18/2005 si 1/2010.
      Art.7 din Ordinul 1/2010 (Standardul de performanta) prevede procedura prin care se contesta o factura de energie electrica.
      In ceea ce priveste atribuirea facturii de energie caracterului de simplu document fiscal si imposibilitatea contestarii acesteia, practica instantelor a inceput sa se orienteze catre admiterea cererilor rewspingandu-le ca nefondate daca este cazul.
      Problema mai grava la dvs este aceea ca – probabil – nu ati facut procedura prealabila prevazuta in acest art.7. Cred ca aveti motive de recurs dat fiind motivarea instantei. Luati practica de pe internet si depuneti odata cu recursul.
      In prezent, conform noului cod civil si de procedura civila, nu mai avem sectii comerciale ci numai civile. Insa era un litigiu comercial dupa legea veche.

      • Exact pe art. 998-999 C.civ am intemeiat eu actiunea si mi s-a raspuns ce ati vazut. Iar practica in sens contrar n-am prea gasit (am gasit o singura hotarare prin care instanta anuleaza factura, restul sunt toate hotarari prin care –cu surprindere am constatat –instantele resping cererile de anulare a facturilor, ca inadmisibile).
        In recurs, eu tin sa arat ca facturile de energie electrica pot fi cenzurate de instanta, astfel ca –daca dvs stiti, pentru ca eu nu stiu –va rog sa-mi indicati si mie unde gasesc practica in acest sens si care este temeiul legal in acest sens (pt ca art.7 din Ordinul ANRE 1/2010 prevede procedura prin care se contesta o factura de energie electrica la ENEL, nu la instanta. Or, eu am contestat la ENEL, ei au considerat ca n-au gresit cu nimic, iar eu, apoi, m-am adresat instantei. Deci, cel putin din punctul asta de vedere, cred ca sunt ok.

        Prin urmare, as fi introdus de mult recursul, dar, in afara de necompetenta functionala a instantei….nu prea stiu cu ce motive de recurs sa vin.
        Multumesc!

  5. Am cumparat un imobil in com. Berceni, prin prog. prima casa cu finantare B.C.R., de la un proprietar care o construise in regie proprie, la data achizitiei casa se afla la rosu cu instalatiile sanitare si electrice finalizate si racordata la reteaua de distributie a enel. Am executat finisajele impreuna cu sotia, la peste un an de la data cumpararii, m-a sunat fosta proprietara ca vrea sa transmita catre mine contractul cu enel, datorita faptului ca mai are si alte proprietati, pana la acel moment eu achitam facturile la enel in numele ei. La preluarea contractului am mentionat in scris ca lipsesc sigiliile de la cutia exterioara a contorului, fosta proprietara a spus ca sigiliile au fost rupte in momentul racordarii casei, dar ca sigiliul de la contuar este intact. Dupa approximativ 2 ani, pe data de 18.02.2014, am fost anuntat telefonic de catre vecini ca la poarta mea se afla o echipa a enel insotita de un echipaj de politie, m-am invoit de la serv. am aj. acasa unde am fost instiintat ca , contorul meu inregistreaza mai putin decat consumul real, au schimbat contorul, cel vechi sigilat intr-o punga de plastic, au intocmit niste hartii si m-au invitat pe data de 26.02.2014 la sediul enel, la o comisie tehnica, bineinteles ca pe 26, m-am prezentat, o comisie formata din 3 insi de la enel, au pus aparatul pe un banc de probe, au constat si ei acelasi lucru, ceasul ar fi inregistrat undeva in jur de 5,6 % din consum, au intocmit, proces-verbal de constatare a abaterilor si inca o hartie, cu drept de contestatie in 15 zile,(la comisie am intrebat si eu daca este umblat in ceas, l-au desfacut, desigilat in fata mea, mi-au explicat ca e umblat pt ca izolatia unor fire nu e cum ar trebui sa fie si ca este scurcircuitat un sunt, am intrebat daca imi pot arata ceva comparativ sa vad si eu cum ar trebui sa fie, nu mi-au aratat nimic, au spus ca e asa cum zic ei si cu asta basta). Pe data de 12.03.2014, am depus la sediul enel o contestatie scrisa, pe data de 13.03.2014, am depus si in instanta contestatie impotriva procesului-verbal de constatare a abaterilor si a facturii ce imi venise intre timp prin posta in valoare de 17.800 lei, tot in aceiasi zi am solicitat judecatoriei, certificat de grefa cu privire la aceasta speta, pe care l-am depus tot in data de 13 la enel impreuna cu inca o contestatie. In data de 19, ajunsi acasa de la serviciu nu aveam curent, am solicitat o echipa de la enel considerand ca este vb de un deranjament, echipa venita la domiciliu, dupa o discutie telefonica la enel imi comunica faptul ca am fost deconectat de la retea pentru furt si ca a fost emis on ordin in acest sens in data de 07.03.2014, fara insa a ma anunta si pe mine, telefonic mi-au spus ca probabil o sa imi vina la o data ulterioara prin posta. In data de 20.03.2014 m-am prezentat in audienta la un director al enel unde nu a putut, sau nu a vrut sa imi spuna nimic, singurul lucru, am fost sfatuit sa mai depun o sesizare catre enel distributie in care sa solicit reluarea furnizarii en. el. pana la solutionarea finala a litigiului. Tot in data de 20.03.2014 am depus o sesizare si la O.P.C. Bucuresti, impreuna cu copii dupa toate demersurile intreprinse. Dupa parerea mea este un abuz grosolan din toate punctele de vedere, va rog daca se poate sa ma sfatuiti ce ar trebui sa fac sa revin la normalitate. Multumesc

    • La acest moment nu aveti alta solutie decat plata facturii pentru rebransare. Discutati cu un avocat sa va reprezinte in toate demersurile legale ce urmeaza a fi facute. Sunt multe si sunt cateva proceduri a caror nerespectare duce la anularea cererilor fara a avea in vedere obiectul acestora.
      Repunerea in functiune a curentului mai poate fi facuta pe cale de ordonanta presedintiala.
      In ceea ce priveste fondul problemei, ramane sa asteptati solutia instantei. Va recomand sa faceti toate diligentele pentru a va apara.

  6. Buna ziua

    Ma confrunt cu urmatoarea problema:

    Cei de la societatea de electricitate, acum 7 ani cand au schimbat contoarele vechi cu cele digitale, la montare, au incurcat firele apartamentului meu cu firele apartamentului vecinului, adica firele apartamentului meu au fost legate la contorul lui si firele apartamentului vecinului au fost legate la contorul meu. Fara ca vecinul si cu mine sa stim, plata consumului s-a facut in sensul ca eu plateam consumul lui si el platea consumul meu. Acest lucru s-a constatat doar de cateva zile de societate, noi stiam ca fiecare isi plateste ceea ce consuma. Problema este ca la contoare difera indexul in sesnul ca practic eu am consumat mult mai mult decat vecinul. Dat fiind ca noi, consumatorii, am fost indusi in eroare de societatea de electricitate prin faptul ca au gresit la montarea firelor in contoare, intrebarea este cine este in culpa si cine trebuie sa plateasca diferenta de index.
    La momentul constatarii reprezentantii lor au intocmit o nota de constatare privind starea tehnica prin care s-a constatat ca firele sunt inversate si s-a constatat si diferenta de index. Intrebarea este am facut bine ca am semnat-o?

    Multumesc

    • Din punctul meu de vedere urmeaza sa achitati vecinului diferenta de energie consumata si achitata de acesta. Este adevarat ca operatorii societatii de distributie au gresit insa persoana care ar beneficia de o imbogatire fara justa cauza sunteti dvs. Banuiesc ca nu este raspunsul pe care il asteptati asa ca – din punctul dvs de vedere – nu cred ca e bine ca ati acceptat constatarea.

      • Multumesc pt raspuns.
        Intre vecinul meu si mine nu exista nici un raport, care ar fi modalitatea de stingere a datoriei ? Constatarea nu continea nici un debit, nici o suma de bani, chiar daca am semnat-o, ulterior la emiterea facturii, pot contesta debitul care mi se cere in urma constatarii firelor inversate si diferentei de index?

      • Modalitatea de stingere a datoriei este fie una amiabila, fie pe calea justitiei, vecinul urmand sa va actioneze in instanta pentru suma de bani reprezentand diferenta de energie platita, diferenta ce poate fi stabilita si comunicata de catre furnizorul de energie

      • Sa inteleg ca furnizorul greseste si clientul plateste? Dar pentru greseala lor cine plateste?

      • Eu cred ca judecati situatia in mod gresit. Furnizorul a livrat energie electrica ambelor imobile. Singurul vatamat este vecinul dvs care a platit mai mult decat a consumat. Greseala furnizorului l-a vatamat pe acesta si nu pe dvs care ati consumat mai mult si ati platit mai putin. Prin repararea prejudiciului catre vecin nu faceti altceva decat sa achitati diferenta de energie consumanta si neplatita.

      • Am inteles punctul dvs de vedere. E adevarat ca vecinul este vatamat, dar nu este vatamat din culpa mea, adica nu am consumat eu cu intentia de a-l prejudicia pe el. Situatia prejudiciabila a fost creata din culpa furnizorului. iar daca gresala furnizorului l-a vatamat pe vecin nu ar trebui ca cel in culpa sa raspunda? Nu sunt si eu vatamat pentru ca furnizorul m-a indus in eroare si mi-a incalcat dreptul de a cunoaste cantitatea de curent furnizat pe o perioada foarte lunga de timp? Dat fiind perioada lunga de timp nu exista un termen de prescriptie?

  7. Am si eu o problema asemanatoare cu cele prezentate ,numai ca inca nu am ajuns in instanta .Dupa un control in casa parintilor mei (persoane de peste 80 ani )de catre firma SINDSERV SA Bucuresti prin intimidare asupra lor au constatat ca printr-o priza fura energie electrica ,au refuzat sa o sigileze ,au refuzat sa le faca proba cu aparatele electrocasnice din casa .Nota considera ca totul este in zid facut,dar daca citim aceasta nota in profunzime ea acopera de fapt furturile pe care firma aceasta le face .Ei incheie nota la persoane varstnice care nu stiu in acel moment cum sa reactioneze ,le solicita modificari bransamente.Eu sunt ferm convinsa ca aceste lucrari apar efectuate de catre ei in contabilitatea unitatii si asa se spala bani.Am depus contestatie la nota lor de constatare ,cred ca voi ajunge in proces .Mentionez ca persoanele care au intrat in casa nu au avut ordin de serviciu ,au venit sambata si as vrea sa stiu cum pot face asupra lor si plangere penala pana sa inceapa procesul propriuzis .Totodata care sunt pasi prin care le-as putea cere daune morale deoarece sanatatea parintilor mei este f afectata de acest fapt .Am inteles ca inainte de proces nu pot cere si plati eu expertiza la instalatie deoarece nu este valabila .Multumesc

    • Este o situatie care cere sa luati legatura cu un avocat in Bucuresti pentru a va ghida deoarece astfel de proceduri sunt destul de elaborate si este necesar a fi urmarite indeaproape. Sunt termene de respectat, proceduri de urmarit.
      Plangerea penala o faceti si o depuneti la Parchetul de pe langa judecatoria de sector unde domiciliaza parintii dvs.
      Puteti face si o expertiza insa aceasta va avea caracter extrajudiciar si poate sa fie sau nu luata in calcul de judecator. Eu unul sunt pentru aceste masuri, daca va puteti permite financiar. Bineinteles ca in timpul procesului urmeaza sa se faca o expertiza judiciara, chiar daca la dosar veti depune pe cea extrajudiciara.

      • Multumesc pentru raspuns .Am facut contestatie la CEZ ,am primit raspuns in 30 de zile ca aceasta situatie necesita o analiza detaliata si voi primi curand raspuns.M-am interesat nu pot face expertiza deoarece nu pot face modificari la perete inainte de a veni o alta comisie in casa.Intre contoar si firida,ambele sunt sigilitate si asa au si fost , este o distanta de maxim 50 cm ,iar priza stabilita haotic este pe diagonala la 5 m,in incapere mai sunt prize ).Astept finalizare si voi incepe mai multe procese cu ei (nu merg la avocatii din Bucuresti -m-am interesat multi au vandut procese de acest gen pt bani in favoare CEZ ). Sper sa nu primim o factura foarte mare ca sa poate fi platita si apoi demarate actiuni inclusiv pentru solicitare daune morale .
        Mai deranjez cu o intrebare -in cat timp pot da in judecata persoanele fizice care au intrat in casa (fara documente legale ) fiind angajatii unei firme dar incheind nota de constatare in numele CEZ ?Stiu ca sunt angajatii altei firme deoarece am poza dupa legitimatia lor .Ei in esenta nu sunt vinovatii,au facut ce le-au spus sefii ,dar trebuiau sa gandeasca cand au facut rau unor persoane in virsta care chiar nu fura curent (consum platit de 100-150kw)

  8. Impotriva acelor persoane ar trebui sa faceti o plangere penala. Trebuie sa aveti in vedere ca CEZ poate mandata o societate sa intocmeasca acte sau sa desfasoare activitati in numele lor.

  9. Multumesc .Am fost sfatuita sa las lucrurile asa .Eu stiu un singur lucru ,vorbele nu pot fi cusute la dosar ,dar cum sunt intr-o perioada foarte dificila la servici astept urmatorul pas al Cez-ului.

  10. Am primit o factura foarte mare pentru nivelul familiei mele (3600 lei ) dar in special pentru nedreptatea facuta . Voi contesta factura la ANRE si daca nu se va anuleaza merg in instanta .Avem o tara frumoasa pacat ca este locuita .O seara placuta !

  11. Buna ziua!Doresc sa va aduc la cunostinta situatia mea Locuiesc in RM Valcea intr-un apartament cu 2 camere .De la inceput mentionez ca sunt plecat din tara din luna Iulie 2014 iar apt.ete inchis, nu locuieste nimeni si ne avand posibilitatea de a lasa cheile la cineva pt a se face fotografie la contoar am direct debit cu Cez Rm. Valcea pentru plata facturii estimative,din nefericire am aflat ca sunt debransat .Anul trcut respectiv 2014 plata facturii s-a facut prin virament(cont bancar)si la actualizarea consumului sa incasase mai mult cu 300 ron.deci consider ca s-a facut un abuz ..nu am fost rau platnic si se putea vedea din datele anterioare ce consum am avut..bani in cont sunt ..ce pot face Va multumesc anticipat.!

    • Buna ziua. Va trebui sa faceti o adresa catre furnizor (petitie, reclamatie sau cum doriti sa o denumiti) si sa solicitati clarificarea situatiei. In functie de raspunsul acestora va puteti adresa instantei sau ANRE. Consultati un avocat din Rm Valcea care sa va ajute in aceste demersuri.

  12. Multumesc!!Numai de bine!

  13. Pe scurt:in 2012 am cumpărat un chioșc motiv pentru care am încheiat contract de furnizare a energiei electrice pe numele meu (întreprindere individuala) moment in care mi s-a cerut sa duc doar indexul. In 08.2014 vine o echipă de la eon îi spune sotiei că trebuie să schimbe contorul. Dupa ce își fac treba o pune sa semneze un proces verbal ca au schimbat contorul dar nu îi aduce la cunoștință ce au constatat, rubrica mențiuni fiind deja barata, iar in luna 04.2015 primesc o factura de 9500 lei pentru consum fraudulos si un pv de evaluare a abaterilor incheiat in luna 12.2014 unde scrie ca s-a încheiat in prezenta mea si o notificare in care mi se spune sa achit cv facturii si sa semnez pv de evaluare a abaterilor si sa-l predau la centrul de relatii cu clienții. In 27.04 15 am depus contestatie de anulare a facturii iar astăzi 17.06.15 când am fost la centrul eon pentru a intreba de ce nu primesc răspuns mi s-a spus ca este soluționată din 10.06.15 cu răspunsul ca trebuie sa depun documente justicative ptr anularea fact.
    Mentionez ca acest contor a fost montat in 2007 iar până sa preiau eu locul de consum au mai fost 2 proprietari si se afla in exterior unde putea sa umble oricine. (cei care citesc contorul in fiecare lună puteau sa constate nereguli le:lipsă sigiliu borne si altele…. eu nu sunt calificat sa stiu cum arată un sigiliu si unde trebuie să fie iar la preluarea pct de consum nu mi l-a predat nimeni)
    Astept un sfat ptr ce ar trebui sa fac in continuare.
    Va multumesc.

    • Buna ziua. Situatia dvs e prea complexa ptr a putea raspunde aici. Pentru a putea primi un sfat viabil mergeti cu toate documentele la un avocat din zona dvs. Din punctul meu de vedere nu se poate solutiona situatia dvs fara o actiune in instanta.

Lasă un răspuns

 
