Ne-am revazut dupa 10 ani


Tempora mutantur et nos mutamur in ilis… Ne schimbam odata cu timpurile.

Intr-o dupa amiaza frumoasa de toamna si dupa o zi incarcata in instanta, incercam sa imi pun ordine in ganduri, in fata biroului plin de acte, post it-uri si ciorne. Melodia Shakirei, spargand violent linistea biroului din difuzorul telefonului mobil, m-a facut sa tresar placut surprins… De ce oare ma suna Florentina? Nu mai vorbisem de ani buni.

Florentina, o fosta colega de grupa, face parte – impreuna cu alti cativa – din acea categorie de prieteni cu care poti sa nu vorbesti si 20 de ani, insa la care poti apela oricand fara sa te temi de posibilitatea unui refuz.  Glasul voios si cristalin de la capatul celalalt al firului ma intreba pe un ton imperativ daca pe 25 septembrie, ora 10, ma pot prezenta la sediul facultatii unde urma sa aiba loc intalnirea de 10 ani a promotiei Facultatii de Stiinte Juridice si Admnistrative din anul 2000. Am zambit. Invitatia nu lasa loc de refuz asa ca am confirmat prezenta.

Dupa ce am inchis telefonul m-au coplesit amintirile. Oare unde erau ceilalti? Vor veni? Tinusem legatura doar cu cativa colegi de grupa, sa nu mai vorbesc de cei din an. Am deschis contul de Facebook si am anuntat evenimentul, sperand sa dau si eu o mana de ajutor la organizare. Un nou motiv sa zambesc… „Geamana” Florentinei, Andreea, imi confirma ca va fi si ea prezenta. Bineinteles ca stia deja de intalnire, insa dorea sa asigure pe toata lumea ca ea va fi acolo.

Cu emotiile bobocului la inceputul primului an scolar m-am urcat in masina si am plecat la Bucuresti. Si pentru ca tot ajunsesem primul, am luat la colindat coridoarele lungi, incarcate de amintiri. Parca ieri cunoasteam pe toata lumea, privind suspicios si temator profesorii care veneau la seminar sau la examene. Acum privesc cu invidie la studentii care isi noteaza febril date din avizier cu ochii celui ce se simte atat de departe de acele vremuri frumoase.Un student ma saluta, anticipand gresit calitatea mea de profesor sau seminarist. Oare as vrea sa facem schimb? Imi alung gandul caci fiecare varsta are frumusetea ei, totul e sa stii sa o pui in valoare.

Revin in fata facultatii, imi aprind o tigare si astept. Incetul cu incetul, colegii de generatie incep sa apara populand trotuarul de pe Splai. Au venit in numar mare iar entuziasmul si emotiile se transmit rapid intre noi. Fiecare are ceva de spus, fiecare vrea sa afle cat mai repede detalii incat totul devine o rumoare de necontrolat. Ne simtim din nou studenti. Intalnirea bruta, neorganizata, din fata sediului a fost poate cel mai emotionant moment al zilei.

Suntem chemati in Aula Magna unde ne intampina fostul nostru decan. Totul pare parca neschimbat. In scurt timp festivitatea incepe cu imnul studentesc, urmat de cuvintele de intampinare ale Presedintelui Universitatii Dimitrie Cantemir, prof.univ.dr. Momcilo Luburici, Rectorului prof.univ.dr. Corina Dumitrescu si Decanului generatiei noastre, prof.univ.dr. Cristian Ionescu.

Dupa o calduroasa primire, decanul ne indeamna ca – la momentul primirii diplomei jubiliare – sa facem o scurta prezentare a realizarilor noastre. Si astfel, fiecare trecem prin fata microfonului povestind unde am fost, unde suntem si ce am mai facut. Sunt multe de spus si timpul nu ne lasa asa ca ne bucuram cu totii de realizarile colegilor simtindu-ne pentru o clipa traind viata fiecaruia.

Intr-un final, dupa ce ne-am primit diplomele jubiliare si am mai depanat cateva amintirila o masa organizata tot cu concursul neobositei Florentina, ne despartim cu greutate si cu promisiuni ferme ca vom tine legatura mai strans si ca ne vom revedea cat mai curand. Si sunt sigur ca ne vom revedea insa plec fericit ca am facut parte din acest eveniment care a fost si va ramane unic, oricate intalniri vom mai avea.

Dupa aceasta zi nu pot decat sa ma bucur si sa fiu mandru ca am avut asemenea colegi acum 10 ani si asemenea prieteni acum. Asa ca am plecat acasa cu bateriile incarcate de optimism si cu senzatia ca SE POATE SI MAI BINE.

Asa ca astept cu nerabdare urmatoarea revedere !

~ de juleastefan pe Octombrie 20, 2010.

Lasă un răspuns

 
